Machan | Business Ethics in the Global Market | Buch | 978-0-8179-9632-1 | sack.de

Buch, Englisch, 142 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 227 mm, Gewicht: 281 g

Machan

Business Ethics in the Global Market


Erscheinungsjahr 1999
ISBN: 978-0-8179-9632-1
Verlag: Hoover Institution Press

Buch, Englisch, 142 Seiten, Paperback, Format (B × H): 152 mm x 227 mm, Gewicht: 281 g

ISBN: 978-0-8179-9632-1
Verlag: Hoover Institution Press


What special problems arise for managers and employees of companies when they do business in countries and cultures other than their own? The essays in this book identify universal principles of business ethics and spell out minimal legal and ethical absolutes in foreign trade. They examine human rights and analyze the cross-cultural aspects of two sexual harassment cases filed against Mitsubishi in America.

Machan Business Ethics in the Global Market jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Tibor R. Machan is a Hoover research fellow, Professor Emeritus, Department of Philosophy, Auburn University, Alabama, and holds the R. C. Hoiles Endowed Chair in Business Ethics and Free Enterprise at the Argyros School of Business and Economics, Chapman University.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.