Learning to Manage Uncertainty
Buch, Englisch, 488 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 934 g
ISBN: 978-981-19-2650-1
Verlag: Springer Nature Singapore
The book uses case studies to analyse the relationship between entrepreneurial decision- making and commercialisation, and investigates how and why NPD and commercialisation decisions are made, which offers valuable insights from both a theoretical and applied perspective.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Forschung & Entwicklung (F&E), Innovation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Innovation and Commercialisation in Small Firms.- Chapter 2. Conceptual Foundations of the Book.- Chapter 3. The Decision to Innovate.- Chapter 4. Screening Opportunities.- Chapter 5. The Business Model and Innovation Strategy.- Chapter 6. Managing Uncertainty.- Chapter 7. Building Capabilities.- Chapter 8. Strategic Alliances for Commercialisation.- Chapter 9. Creating Isolating Mechanisms.- Chapter 10. Conclusions and Lessons Learnt.