Buch, Englisch, 207 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 403 g
New Perspectives
Buch, Englisch, 207 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 403 g
ISBN: 978-1-137-51369-4
Verlag: Palgrave Macmillan UK
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Europäische Länder England, UK, Irland: Regional & Stadtgeschichte
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Christliche Kirchen, Konfessionen, Denominationen Katholizismus, Römisch-Katholische Kirche
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Praktische Theologie Religionspädagogik, Christlicher Katechismus
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Religionspädagogik, Religionsdidaktik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. The Importance of the Education (Scotland) Act, 1918; Stephen McKinney and Raymond McCluskey.- Chapter 2. 'No sound Protestant would dream of sending his child to a Roman Catholic School' - the distinctiveness of Catholic schooling in the West of Scotland before the 1918 Education Act; Geraldine Vaughan.- Chapter 3. Women Religious and the Development of Scottish Education; S. Karley Kehoe.- Chapter 4. The role of male religious orders in education in Scotland in the decades leading up to the Education (Scotland) 1918 Act; Tom O'Donoghue.- Chapter 5. The Role of Lay Women Teachers in Catholic Education before the 1918 Education Act; Jane McDermid.- Chapter 6. Catholic Education beyond the school: sodalities and public lectures; Raymond McCluskey.- Chapter 7. The Presbyterian Campaign against the 1918 Education (Scotland) Act 1923-1930; Stephen J. McKinney.- Chapter 8. The 1918 Act Revisited - Focus on the 1918 Act and the Legal Implications; Mary McHugh