Buch, Englisch, 769 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 1123 g
From Digital Networking to ESG Compliance
Buch, Englisch, 769 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 1123 g
ISBN: 978-3-030-97116-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensfinanzen Rating, Due Diligence, Unternehmensbewertung
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Unternehmensfinanzierung
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction.- PART 1: VALUATION PRINCIPLES.- Chapter 2: General principles of valuation.- Chapter 3: The valuation of intangible assets: an introduction.- Chapter 4: Goodwill valuation.- Chapter 5: Augmented Business Modeling and Planning as a Prerequisite for Valuation.- Chapter 6: Profitability and Value Creation.- Chapter 7: From Network Theory to Digital Scalability.- Chapter 8: ESG-driven Valuation: From Father Profit to Mother Nature.- Chapter 9: Startup and Scaleup Valuation.- PART 2: INDUSTRY APPLICATIONS.- Chapter 10: Video Games and Digital Media: Business Models and Valuation Approaches.- Chapter 11: Pharma Patent Valuation.- Chapter 12: MedTech and BioTech Valuation.- Chapter 13: Digital Art Valuation and Non-Fungible Tokens.- Chapter 14: Decarbonizing the Global Economy: The Valuation of Climate-Tech Firms.- Chapter 15: Smart Grids Valuation.- Chapter 16: Internet Protocol Addresses Valuation.- Chapter 17: Cloud Computing Valuation.- Chapter 18: Music Recording Labels: Business Models and Valuation (with Andrea Cesaretti).- Chapter 19: The Valuation of FashionTech and Digital Clothing.- Chapter 20: The valuation of Special Purpose Vehicles in Project Finance Infrastructural Investments.- Chapter 21: The Valuation of Sports Brands.