Buch, Englisch, 249 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4336 g
The Popularization of Romance
Buch, Englisch, 249 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4336 g
Reihe: Early Modern Cultural Studies 1500–1700
ISBN: 978-1-137-39267-1
Verlag: Palgrave MacMillan Us
Love in Print in the Sixteenth Century explores the impact of print on conflicting cultural notions about romantic love in the sixteenth century. This popularization of romantic love led to profound transformations in the rhetoric, ideology, and social function of love - transformations that continue to shape cultural notions about love today.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziale Gruppen/Soziale Themen Gender Studies, Geschlechtersoziologie
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturgeschichte und Literaturkritik
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturtheorie: Poetik und Literaturästhetik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
Weitere Infos & Material
Introduction: Love, The Book Market, and the Popularization of Romance 1. Baldassare Castiglione's Book of the Courtier: Love and Ideal Conduct 2. Mario Equicola's De Natura d'amore: Love and Knowledge 3. Antonio Tagliente's Opera amorosa: Love and Letterwriting 4. Jacques Ferrand's On Lovesickness: Love and Medicine Conclusion: Romeo + Juliet Bibliography