Niemeier / Campbell / Dirven | The Cultural Context in Business Communication | Buch | 978-90-272-2176-6 | sack.de

Buch, Englisch, 269 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 245 mm, Gewicht: 500 g

Niemeier / Campbell / Dirven

The Cultural Context in Business Communication


Erscheinungsjahr 1998
ISBN: 978-90-272-2176-6
Verlag: John Benjamins Publishing Company

Buch, Englisch, 269 Seiten, Format (B × H): 164 mm x 245 mm, Gewicht: 500 g

ISBN: 978-90-272-2176-6
Verlag: John Benjamins Publishing Company


The Cultural Context in Business Communication focuses on differences and similarities in business negotiations and written communication in intercultural settings. To set the scene, Edward T. Hall looks back at “culture” as an evolutionary concept and Charles Campbell explains the value of classical rhetoric in contemporary cultures. Further contributions present case studies of cross-cultural encounters and discourse aspects in various settings. Steven Weiss explores the proper character of six cultures: Chinese, French, Japanese, Mexican, Nigerian, and Saudi. Other chapters contrast English with cultures such as Chinese, German, Dutch, Finnish, and Irish. The book closes with two chapters on training for effective business communication and provide models in participatory training and gaming.

Niemeier / Campbell / Dirven The Cultural Context in Business Communication jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.