Buch, Englisch, 165 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 358 g
From Malacca to Manchester
Buch, Englisch, 165 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 358 g
Reihe: Heritage Studies in the Muslim World
ISBN: 978-3-030-28879-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Islam & Islamische Studien Islam & Islamische Studien
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturen sonstiger Sprachräume Literatur des Nahen Ostens & Nordafrikas
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Alte Geschichte & Archäologie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politikwissenschaft Allgemein Politische Studien zu einzelnen Ländern und Gebieten
Weitere Infos & Material
Introduction.- 1. Objects, Storytelling, Memory and Living Histories: Curating Islamic Art Empathically in an Era of Trauma and Displacement.- 2. Labelling Islam: Structuring Ideas in Islamic Galleries.- 3. Not Malacca but Marege: Islamic Art in Australia (Or, ‘What Have the Umayyads Ever Done for Us?’).- 4. From Mosque to Museum: the Museum of Islamic and Near Eastern Cultures, Be’er Sheva, Israel.- 5. Display of the Sacred Relics Gallery in the Museum of Turkish and Islamic Art, Istanbul (TIEM).- 6. In Pursuit of Islamic Art in Moscow.- 7. Representing the Bangsamoro in an Exhibition of Ethnography at the National Museum of the Philippines.- 8. Displaying the Cultures of Islam at the British Museum: The Albukhary Foundation Gallery of the Islamic World.- 9. Islamic Art and Saudi Arabia: Reconnecting Communities with Collections.- 10. Exploring World Faiths in Museum Collections.- 11. Curating Islamic Art in the Central United States: New Approaches to Collections, Installations and Audience Engagement.