Buch, Englisch, Band 221, 180 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 3810 g
Reihe: Synthese Library
Essays
Buch, Englisch, Band 221, 180 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 3810 g
Reihe: Synthese Library
ISBN: 978-0-7923-1566-7
Verlag: Springer Netherlands
The message of the volume is that the Western values of individuality and critical thinking are intimately bound up with the technology of . It offers arguments in favour of the standards and techniques of classical education even under conditions of, indeed as a foundation for, the emerging computer culture.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Sprachwissenschaften Sprachphilosophie
- Geisteswissenschaften Philosophie Wissenschaftstheorie, Wissenschaftsphilosophie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Allgemeines Wissenschaften: Theorie, Epistemologie, Methodik
- Geisteswissenschaften Philosophie Sprachphilosophie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
Weitere Infos & Material
1: Wittgenstein’s New Traditionalism.- 2: Wittgenstein 1929–31: Conservatism and Jewishness.- 3: Collective Reason: Roots of a Sociological Theory of Knowledge.- 4: Some Marxian Themes in the Age of Information.- 5: Tradition and Practical Knowledge.- 6: “Tradition” and Related Terms: A Semantic Survey.- 7: Historical Consciousness in the Computer Age.- 8: On Esperanto: Usage and Contrivance in Language.- 9: Heidegger and Wittgenstein.- 10: Writing and the Private Language Argument.- Notes.