Buch, Englisch, 180 Seiten, Format (B × H): 146 mm x 223 mm, Gewicht: 3501 g
ISBN: 978-1-137-33493-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK
Utilises the experiences of the best companies and leaders in emerging and mature markets to highlight the necessary linkage of passion and discipline in an effective strategy process. Passion motivates and maintains a manager's focus, whilst discipline is necessary to make passion productive and effective.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
Weitere Infos & Material
1. What is Strategy Anyway? 2. Passion and Strategic Choices 3. Discipline of Strategy Execution: Sense Making and Territory 4. Discipline of Strategy Execution: Goals and Business Model 5. The Effect of Passion and Discipline - Competitive Advantage 6. What Makes a Good Strategy? 7. Company Adrift - Inertia, Organizational Games and Unsure Leaders