Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 465 g
Buch, Englisch, 176 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 465 g
Reihe: Policy Implications of Research in Education
ISBN: 978-3-031-14509-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
Weitere Infos & Material
Introduction
Chapter 1. The current scholarship about educational leadershipPart I. The importance of system and context
Chapter 2. Strategic Leadership
Chapter 3. Responsible leadership
Chapter 4. Community engaged leadership
Chapter 5. Culturally Responsive LeadershipPart II. Relational processes in leadership
Chapter 6. Servant Leadership
Chapter 7. Ethical Leadership
Chapter 8. Narcissistic leadershipPart III. Influence relationships
Chapter 9. Authentic leadership
Chapter 10. Spiritual leadership
Chapter 11. Positive Leadership
Part IV. Concluding comments
Chapter 12. Conclusions and implications.




