Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
Buch, Englisch, 328 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 563 g
Buch, Englisch, 328 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 563 g
Reihe: Palgrave Studies in Adaptation and Visual Culture
ISBN: 978-3-031-05598-0
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Englische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literaturwissenschaft: Prosa, Erzählung, Roman, Prosaautoren
Weitere Infos & Material
Introduction. By Matt Melia and Georgina Orgill.- Part 1: Authorship and A Clockwork Orange.- Chapter 1: Dangerous arts: the clash between Anthony Burgess, Stanley Kubrick, A Clockwork Orange and the World. By Filippo Ulivieri.- Chapter 2: Fresh Juice From A Clockwork Orange: Anthony Burgess’s Novel and its Aftermath. By Andrew Biswell.- Chapter 3: Evolving A Clockwork Orange. By Matt Melia.- Part 2: Language and Adaptation.- Chapter 4: “The colours of the real world only seem really real when you viddy them on the screen”: The adaptation of Nadsat in Stanley Kubrick’s A Clockwork Orange. By Jim Clarke and Benet Vincent.- Chapter 5: ‘Language, Language’: The Social Politics of ‘Goloss’ in A Clockwork Orange. By Julian Preece.- Chapter 6: Adapting A Clockwork Orange. By I.Q Hunter.- Part 3: Architectural, Art Historical and Theoretical Approaches to A Clockwork Orange.- Chapter 7: ‘The Violence of the Image OR HowStanley Kubrick Visualised Anthony Burgess’s Novel’. By Dijana Metlic.- Chapter 8: ‘Architecture and Freedom in A Clockwork Orange’. By Joe Darlington.- Chapter 9: Glazzies Wide Open: Spectral Torture, Kubrick and A Clockwork Orange. By Murray Pomerance.- Part 4: 20th Century Contexts for A Clocwkork Orange.- Chapter 10: ‘A particularly bad film of, like, a concentration camp’: Jews and Germans in A Clockwork Orange’. By Peter Kramer and Nathan Abrams.- Chapter 11: When Burgess met the Stilyagi on a white night: Subcultures, hegemony and resistance in the soviet roots of A Clockwork Orange‘s droogs.’ By Cristian Pasotti.- Chapter 12: ‘Alex’s voice in A Clockwork Orange: Nadsat, Cinema and Cold War Brainwashing Scares’. By Joy McEntee.- Part 5: A Clockwork Orange in the 21st Century.- Chapter 13: ‘A Thing Living and Not Growing’. By Ajay Hothi.- Chapter 14: ‘A Clockwork Orange and its representations of Sexual Violence’. By Karen Ritzenhoff.