Buch, Englisch, 125 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 298 g
Buch, Englisch, 125 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 298 g
ISBN: 978-3-030-98667-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmgeschichte
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Literarische Stoffe, Motive und Themen
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Filmtheorie, Filmanalyse
- Geisteswissenschaften Literaturwissenschaft Romanische Literaturen Italienische Literatur
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Theaterwissenschaft Theatergeschichte
Weitere Infos & Material
Chapter 1: Introduction.- Chapter 2: Burattino, a Name and an Idea: From Commedia dell’Arte to Pinocchio.- Chapter 3: The Remediation of the Puppet: Theater of Animation and Early Cinema.- Chapter 4: The Uncanny Marionette: Avant-Garde and Intermedial Experimentation.- Chapter 5: From Automaton to Puppet: Yearnings for Vitality, Futurism and Metaphysics.- Chapter 6: Adults’ War in Children’s Dreams: Animated Toys and Pulcinella.- Chapter 7: The Pupo and the Theater of History: A Rossellinian Parenthesis.- Chapter 8: The Pupo and the Theater of Life: Pasolini’s Dream.- Chapter 9: Poetry and Politics of the Emilian Puppet: Bertoluccian Memories.- Chapter 10: Vulgarity and Grace: Avant-Garde Echoes in Lina Wertmüller’s Cinema.- Chapter 11: The Emigrated Pupo: Ritualism and Italian American Identity.- Chapter 12: Conclusions.