A Genealogical Study of the Higher Education Act
Buch, Englisch, 226 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 428 g
ISBN: 978-3-031-43705-2
Verlag: Springer Nature Switzerland
This book traces the full history of the Higher Education Act of 1965 in its entirety, to the present. The fifty-six-year history of this landmark legislation is analyzed as a genealogical phenomenon through multiple methodological and theoretical frameworks. This allows the researcher to study the Act not in a linear or single approach, rather the blend of lenses and methods creates a means to study policy-making as a site of ideological reproduction and results in the exposure of power dynamics that obfuscate the hidden agenda by those in positions of power.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Geschichtswissenschaft: Theorie und Methoden
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Historiographie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Geschichte der Pädagogik, Richtungen in der Pädagogik
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Introduction to the Study.- Chapter 2. Establishing the Need for Higher Education Legislation, 1945 to 1965.- Chapter 3. Presidential Directives and Congressional Negotiations: The Higher Education Act of 1965.- Chapter 4. Reauthorization in Times of Crisis, 1968 to 1976.- Chapter 5. Reauthorizing the Higher Education Act for A Nation at Risk in the 1980s.- Chapter 6. Preparing for Challenge and Seeking Change: Reauthorizations in the 1990s.- Chapter 7. Higher Education Access, Neoliberalism, and an Uncertain Future: Reauthorizing the Higher Education Act in the 21st Century.- Chapter 8. The Future of the Relationship between the Federal Government and Higher Education.