Buch, Englisch, 290 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 598 g
Buch, Englisch, 290 Seiten, Format (B × H): 156 mm x 236 mm, Gewicht: 598 g
ISBN: 978-0-08-100750-1
Verlag: Elsevier Science & Technology
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Finanzsektor & Finanzdienstleistungen Finanzsektor & Finanzdienstleistungen: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Corporate Social Responsibility (CSR), Nachhaltiges Wirtschaften
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Volkswirtschaften einzelner Länder und Regionen
Weitere Infos & Material
1. Introduction: The China Business Model in Context - Setting the Scene
Part I: Management and Culture 2. Guanxi Culture: How it Affects the Business Model of Chinese Firms 3. Interpreting China's Model for Business: Roles of Corruption, Favoritism, Reliability, and Responsibility 4. Evolution of Responsible and Sustainable Corporate Identity for Chinese Firms
Part II: Financial Innovation and Application 5. The Equity Gap Amongst Technology-Based Small Firms: Practices and Challenges for Government-Backed Venture Capital in China 6. Assessing the Impact of the New Medical Reform on China's Pharmaceutical Supply Chain: The Case of Essential Medicines Distribution in Yuping, Luochan, and Minhang Regions 7. Exploring Manager-Employee-Heterophily (MEH) in US-Owned and Managed Plants in Taiwan
Part III: Finance and Investment 8. Folk Lending and P2P: Monitoring Maturation in Chinese Financial Contracting 9. A New FDI Framework in the Chinese Services Industry 10. China versus India: Emerging Giants in the World Economy 11. Conclusion: Implications and What Can We Learn?