Buch, Englisch, 196 Seiten, Gewicht: 362 g
Buch, Englisch, 196 Seiten, Gewicht: 362 g
ISBN: 978-0-8039-9323-5
Verlag: SAGE Publications Pvt. Ltd
This book is designed to help small-scale entrepreneurs successfully build strong organizations in India's current economic environment. The author draws on his considerable experience as a management consultant to identify eight important mistakes that the small-scale sector commonly makes: excessive or exclusive dependence on the buyer; expanding fixed assets before providing for working capital; borrowing in the cash market to increase stock; doing `informal' business; creating too many firms; marketing myopia, or the inability to look at the needs of customers; hiring employees for reasons other than competence; and unrealistic project planning. Practical suggestions on how to diagnose, forecast and arrive at a solution to these problems are provided, using real cases to illustrate the points.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Kleine und Mittlere Unternehmen
- Sozialwissenschaften Ethnologie | Volkskunde Volkskunde
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Soziologie von Migranten und Minderheiten
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Literatur für Manager
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Selbstständige & Freiberufler
Weitere Infos & Material
PART ONE: PRELUDE
Introduction to Small Business Management
Enterprises and Entrepreneurs
Then and Now
PART TWO: THE COMMON BLUNDERS
The Five Major Blunders
And the Three Lesser Blunders
PART THREE: MANAGING IT RIGHT
How Best to Manage Your Finances
Understanding and Managing Competition
A Matter of Style
Managing the Pangs of Growth
Your People Form the Core
So How Does One Get It Right?