Pinxten | MULTIMATHEMACY: Anthropology and Mathematics Education | Buch | 978-3-319-26253-6 | sack.de

Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4439 g

Pinxten

MULTIMATHEMACY: Anthropology and Mathematics Education


1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-319-26253-6
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 190 Seiten, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 4439 g

ISBN: 978-3-319-26253-6
Verlag: Springer International Publishing


This book defends that math education should systematically start out from the diverse out-of-school knowledge of children and develop trajectories from there to the Academic Mathematics   tower of knowledge. Learning theories of the sociocultural school (Vygotsky and on) are used here, and ethnographic knowledge from around the world is shown to offer a rich and varied base for curricula. The book takes a political stand against the exclusively western focus  in OECD analyses and proposals on math education. 

This book aims at agents in education and social actions in every cultural environment. But it is also attractive to mathematicians, anthropologists and other specialists. It offers a broad and scholarly view of knowledge and culture and a very original  transcultural and transdisciplinarian approach to education.

Ubiratan D'Ambrosio, UNICAMP/Universidade Estadual de Campinas, Brazil

Pinxten MULTIMATHEMACY: Anthropology and Mathematics Education jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Foreword.- Introduction. What ifs.- Worldview: sphere and worldview.-Part I: The general context of education.- 1. Education in a post-industrial world.- 2. Math education and culture: learning theories.- Part II: Epistemological questions on AM and EM.- 3. Foundational issues? Whitehead s Multiperspectivalness.- 4. Language and thought.- Part III: Ethnomathematics and education.- 5. Multimathemacy and education: general principles.- 6. Learning formal thinking in a culture-specific context.- 7. Combined mathematical operations: Locating and representing, measuring, designing, traditional building, archaeological digging, dancing, computer designing, storytelling, buying and selling.- 8.  Education in a school context.- 9. General conclusions.- 10. Appendix: Human Beings as Learners-in-Context: A Motor for the Capability Approach.- Bibliography.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.