Buch, Englisch, 382 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 1680 g
Creating the Vision
Buch, Englisch, 382 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 1680 g
Reihe: Chapman & Hall Materials Management/Logistics Series
ISBN: 978-0-412-10601-9
Verlag: Springer US
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Einkauf, Logistik, Supply-Chain-Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
Weitere Infos & Material
1. The Role of the Purchasing and Supply Functions.- 2. Evolution of Purchasing and Supply Management.- 3. Developing Purchase Order Procedures.- 4. Strategic Purchasing Supply Initiatives.- 5. Buying from the Right Supplier.- 6. Develop a Global Vision!.- 7. Building Rapport with Suppliers—Transition from Supplier to Business Partner.- 8. Buying the Right Quality.- 9. Purchasing’s Strategic Approach to Inventory Management.- 10. Buying at the “Right” Price.- 11. Negotiations—Keystone of Effective Buying.- 12. Global Supply Demands Technical Buying Cooperation.- 13. Using Cost Reduction Techniques.- 14. Legal Issues in Buying.- 15. Buying for Service-Type Companies, and MRO.- 16. Improving Management of the Purchasing Job.- 17. Transportation Strategies to Reduce Logistics Costs.- 18. Measurements of Purchasing Performance.- 19. A Look into the Future.- Biographies of the Authors.