Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
Buch, Englisch, 491 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 785 g
Reihe: Literacy Studies
Psycholinguistic, Neurolinguistic, and Educational Perspectives
Buch, Englisch, 491 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 785 g
Reihe: Literacy Studies
ISBN: 978-3-030-80074-1
Verlag: Springer International Publishing
A majority of literacy learners worldwide are taught to read and write in a language variety or a dialect that is not the same as their spoken language. Not only is this the global norm, but it is probably also the greatest obstacle to literacy learning. This volume is the first published collection of papers on therole of dialect in language and literacy acquisition, impairment, and education in a variety of languages and situations across Europe, the Middle East, North America, Africa, and Asia.The authors are pioneers in this field.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Literatur, Deutsch, Fremdsprachen (Unterricht & Didaktik)
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Spracherwerb, Sprachentwicklung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Psycholinguistik, Neurolinguistik, Kognition
Weitere Infos & Material
Preface: Bernard Spolsky, Bar-Ilan University, Israel.- Part One: Language and Literacy Acquisition in Diglossic Contexts.- Part Two: Language and Literacy Acquisition in Standard-with-Dialect Contexts.- Part Three: Language and Literacy Acquisition in Multilectal Africa.