Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 634 g
A History
Buch, Englisch, 296 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 634 g
ISBN: 978-0-19-510199-7
Verlag: Oxford University Press
This is the first book to offer a detailed intellectual history of communication study over the last century. Schiller looks at the relationship between early communication theory and contextualizing social and economic changes, and finds that the evolving dualism between intellectual and manual labour became deeply embedded in the work of theorists, even into our own time. Close attention is paid to leading thinkers in the field, including John Dewey, C. Wright
Mills, Raymond Williams, Stuart Hall, and Daniel Bell.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Digitale Medien, Internet, Telekommunikation
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikation & Medien in der Politik
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Verbale & Nonverbale Kommunikationsprozesse
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Kommunikationsmanagement, Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Massenmedien & Massenkommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Public Relations
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften Interkulturelle Kommunikation & Interaktion




