Schlimm / Zack

Research in History and Philosophy of Mathematics

The CSHPM 2019-2020 Volume
1. Auflage 2022
ISBN: 978-3-030-95203-7
Verlag: Springer International Publishing

The CSHPM 2019-2020 Volume

Buch, Englisch, 215 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 359 g

Reihe: Annals of the Canadian Society for History and Philosophy of Mathematics/ Société canadienne d’histoire et de philosophie des mathématiques

ISBN: 978-3-030-95203-7
Verlag: Springer International Publishing


This volume contains eleven papers that have been collected by the Canadian Society for History and Philosophy of Mathematics/Société canadienne d’histoire et de philosophie des mathématiques. It showcases rigorously-reviewed contemporary scholarship on an interesting variety of topics in the history and philosophy of mathematics, as well as the teaching of the history of mathematics.  Topics considered include
  • The mathematics and astronomy in Nathaniel Torperly’s only published work, Diclides Coelometricae, seu valvae astronomicae universal
  • Connections between the work of Urbain Le Verrier, Carl Gustav Jacob Jacobi, and Augustin-Louis Cauchy on the algebraic eigenvalue problem
  • An evaluation of Ken Manders’ argument against conceiving of the diagrams in Euclid’s Elements in semantic terms
  • The development of undergraduate modern algebra courses in the United States
  • Ways of using the history of mathematics to teachthe foundations of mathematical analysis
Written by leading scholars in the field, these papers are accessible not only to mathematicians and students of the history and philosophy of mathematics, but also to anyone with a general interest in mathematics.
Schlimm / Zack Research in History and Philosophy of Mathematics jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


J. S. Silverberg, The Most Obscure and Inconvenient Tables ever Constructed.- D. J. Melville, Commercializing Arithmetic: The Case of Edward Hatton.- C. Baltus, Leading to Poncelet: A Story of Collinear Points.- R. Godard, Cauchy, Le Verrier et Jacobi sur le problème algébrique des valeurs propres et les inégalités séculaires des mouvements des planètes.- A. Ackerberg-Hastings, Mathematics in Astronomy at Harvard College Before 1839 as a Case Study for Teaching Historical Writing in Mathematics Courses.- J. J. Tattersall, S. L. McMurran, "Lectures for Women" and the Founding of Newnham College, Cambridge.- D. Waszek, Are Euclid's Diagrams "Representations"? On an Argument by Ken Manders.- B. Buldt, Abstraction by Embedding and Constraint-Based Design.- W. Meyer, The Birth of Undergraduate Modern Algebra in the United States.- P. Liu, History as a Source of Mathematical Narrative in Developing Students' Interpretations of Mathematics.- F. Kamareddine, J. P. Seldin, Thoughts on Using theHistory of Mathematics to Teach the Foundations of Mathematical Analysis.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.