Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 396 g
Reihe: Routledge Research in Information Technology and Society
Buch, Englisch, 268 Seiten, Format (B × H): 152 mm x 229 mm, Gewicht: 396 g
Reihe: Routledge Research in Information Technology and Society
ISBN: 978-1-138-94000-0
Verlag: Routledge
Grounded in qualitative empirical research about social media users' attitudes towards privacy and surveillance issues, this book contributes to a critical theory of information capitalism by exploring the commodification of privacy and personal data, providing a critical framing of the ongoing debate over privacy in the internet age.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Digital Lifestyle Internet, E-Mail, Social Media
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Mediensoziologie
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
Weitere Infos & Material
Introduction 1. The Empirical Study: How to Critically Research Surveillance and Privacy Issues on Social Media? 2. Privacy in Informational Capitalism 3. Privacy Theories 4. Privacy and Ideology 5. Alternatives