Siegert / Rimscha / Grubenmann | Commercial Communication in the Digital Age | Buch | sack.de

Buch, Englisch, Band 7, 270 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 573 g

Reihe: Age of Access? Grundfragen der Informationsgesellschaft

Siegert / Rimscha / Grubenmann

Commercial Communication in the Digital Age

Information or Disinformation?

Buch, Englisch, Band 7, 270 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 236 mm, Gewicht: 573 g

Reihe: Age of Access? Grundfragen der Informationsgesellschaft

ISBN: 978-3-11-041650-3
Verlag: De Gruyter


In today’s digital age, online and mobile advertising are of growing importance, with advertising no longer bound to the traditional media industry. Although the advertising industry still has broader access to the different measures and channels, users and consumers today have more possibilities to publish, get informed or communicate – to “co-create” –, and to reach a bigger audience. There is a good chance thus that users and consumers are better informed about the objectives and persuasive tricks of the advertising industry than ever before. At the same time, advertisers can inform about products and services without the limitations of time and place faced by traditional mass media. But will there really be a time when advertisers and consumers have equal power, or does tracking users online and offline lead to a situation where advertisers have more information about the consumers than ever before? The volume discusses these questions and related issues.
Siegert / Rimscha / Grubenmann Commercial Communication in the Digital Age jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Gabriele Siegert und Stephanie Grubenmann, Universität Zürich, Schweiz, M. Bjørn von Rimscha, Universität Mainz.

Gabriele Siegert und Stephanie Grubenmann, Universität Zürich, Schweiz, M. Bjørn von Rimscha, Universität Mainz.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.