Show Business Live in America, 1840 to 1940
Buch, Englisch, 242 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 327 g
ISBN: 978-1-349-37215-7
Verlag: Palgrave Macmillan US
A thorough survey of the origins and development of the major distinct American commercial entertainments that emerged between over the course of the 19th century and into the 20th, including P.T. Barnum_s American Museum, freak show, and circus, as well as blackface minstrelry, Buffalo Bill_s Wild West Show, and vaudeville.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Amerikanische Geschichte Regionalgeschichte der USA: Einzelne Staaten, Städte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte: Ereignisse und Themen
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kultur- und Ideengeschichte
Weitere Infos & Material
The American Museum: Barnum's Great Leap Forward * The Freak Show Business: "Step Right Up, Folks" * Blackface Minstrelsy: The First All-American Show * The Americanized Circus: Barnum& Bailey In Excelsis * Buffalo Bill's Wild West: American Culture Goes Global * Vaudeville I: Rise and Decline of an Emergent Mass Culture * Vaudeville II: Cultural Exchange, Departure, and Transmutation * Conclusions * Appendix I: P. T. Barnum: Humbug and Reality * Appendix II: Harry Houdini's Early Career