Buch, Englisch, 204 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
Buch, Englisch, 204 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 296 g
ISBN: 978-3-030-52960-4
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Medien-, Informations und Kommunikationswirtschaft
- Geisteswissenschaften Theater- und Filmwissenschaft | Andere Darstellende Künste Filmwissenschaft, Fernsehen, Radio Animationsfilme, Zeichentrickfilme
Weitere Infos & Material
1. Star Wars from Big Screen to Small.- 2. The Enduring Force of Kenner Star Wars Toy Commercials.- 3.The Holiday Special and the Hole in the Archive.- 4. The Battle for Endor: Ewok Television Films as Transmedia Brand Extension.- 5. 1. “The circle is now complete”: Transmedia Storytelling and Nostalgia in Star Wars Television Adverts.- 6. The Princesses Strike Back: Forces of Destiny and the Capitalization of the Disney Princess.- 7. Several Decades Ago in Your Living Room: Ewoks, Droids, and Star Wars Saturday Morning Cartoons.- 8. From Monk to Superhero: Genndy Tartakovsky’s Clone Wars and the Transformation of the Jedi.- 9. Of War, Peace, and Art: Mandalorian Culture in Star Wars Television.- 10. Canonical Legends: How the Expanded Universe (Selectively) Lives on TV.