Buch, Englisch, 278 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 503 g
Current Practices, Potentials and Ways Forward
Buch, Englisch, 278 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 503 g
Reihe: The Holocaust and its Contexts
ISBN: 978-3-319-73098-1
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Vergleichende und Empirische Bildungsforschung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Europäische Geschichte
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Politische Kultur Politische Bildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Religionspädagogik, Religionsdidaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Politische Bildung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein Geschichtspolitik, Erinnerungskultur
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Affektive, soziale und ethische Ziele in der Erziehung
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Deutsche Geschichte Deutsche Geschichte: Holocaust
Weitere Infos & Material
Part 1: Impact.- Curricular imprints or the presence of curricular pasts: a study of one third grader’s Holocaust education 12 years later; Simone Schweber and Irene Ann Resenly.- Part 2: Pedagogy.- Using Holocaust Testimony in Primary Education: An Initial Inquiry; Amy Carnes, Kori Street and Claudia Ramirez Wiedeman.- There’s no ‘J’ in (the) Holocaust: perceptions and practice of Holocaust education; Paula Cowan.- Poetry, charcoal and a requiem: an interdisciplinary approach to teaching the Holocaust to primary students; Graham Duffy and Paula Cowan.- Transformative transition: the case for Religious Education (RE) in cross-curricular Holocaust Education across the Primary/Secondary divide in English schools; Alasdair Richardson.- Holocaust Education in Austrian primary schools: A plea for teaching the history of National Socialism to 9- and 10-Year-Olds; Philipp Mittnik.- Teaching about Trauma without Traumatizing: Yad Vashem's Spiral Pedagogical Approach in Light of Developmental Psychology; Yael Richler-Friedman.- Part 3: Museum Education.- Transcending Moral and Emotional Engagement: The Use of Holocaust Heritage in Primary Education; Pieter De Bruijn.- Diversity and Difference: Changing people’s attitudes and behaviours through a school and community based Holocaust Education project; Claus-Christian W. Szejnmann, Gary Mills, James Griffiths and Bill Niven.- Holocaust Education in the Museum Space: An Israeli Perspective; Madene Shachar.- Teachers’ Use of Montreal Holocaust Museum’sPedagogical Material Aiming at Primary School Students’ Engagement Through Human Stories; Cornélia Strickler and Sabrina Moisan.- 'Hide and Seek: Stories of Survival': solving the problem of the pencil; Lisa Phillips.- Part 4: Student Perspectives.- Reflections on What Year 7 Students Know and Understand About the Holocaust: An Argument for Empirical Research in English Primary Schools; Rebecca Hale.- “. they locked them up in houses and let gas in”: Swiss primary school pupils’ conceptions of the Holocaust; Christian Mathis.- What do children ask? What do children know? Awareness, knowledge and contemporary history; Detlef Pech and Christine Achenbach.