Taylor / Walberg | Addressing the Achievement Gap | Buch | 978-1-59311-451-0 | sack.de

Buch, Englisch, 132 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 213 g

Reihe: Research in Educational Productivity

Taylor / Walberg

Addressing the Achievement Gap

Findings and Applications (PB)
Erscheinungsjahr 2005
ISBN: 978-1-59311-451-0
Verlag: Information Age Publishing

Findings and Applications (PB)

Buch, Englisch, 132 Seiten, Paperback, Format (B × H): 156 mm x 234 mm, Gewicht: 213 g

Reihe: Research in Educational Productivity

ISBN: 978-1-59311-451-0
Verlag: Information Age Publishing


The chapters included in this book were commissioned to serve as the background for the national invitational conference sponsored by the LSS at Temple University Center for Research in Human Development and Education (CRHDE). The conference and the publication of the conference proceedings were supported by the Institute of Education Sciences (IES) of the U. S. Department of Education. The opinions expressed do not necessarily reflect the positions of the supporting agencies and no official endorsement should be inferred.

Taylor / Walberg Addressing the Achievement Gap jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Preface. PART I: SOCIAL AND ENVIRONMENTAL FACTORS AND STUDENT ACHIEVEMENT. Minority Academic Achievement in a Selective Public University: The Role of the Campus Environment, Melanie Domenech Rodriguez, Angela Stewart, Ana Mari Cauce, James Antony, and the Post Affirmative Action Legislation Impact Study Group. Children of Immigrants and Their Achievement: The Roles of Family, Acculturation, Social Class, Gender, Ethnicity, and School Contexts, Ruben G. Rumbaut. Family and Neighborhood Environments and the Adjustment and Achievement of African American Adolescents, Ronald D. Taylor. PART II: PROGRAMMATIC APPROACHES TO ADDRESSING STUDENT ACHIEVEMENT. Sisters in Science: Confronting Equity in Science and Mathematics Education, Penny L. Hammrich. Developing Successful Intelligence in All Children: A Solution to Underachievement in Ethnic Minority Students, Robert J. Sternberg, Conclusions. About the Contributors.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.