Buch, Deutsch, Band 4, 290 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 232 mm, Gewicht: 462 g
Buch, Deutsch, Band 4, 290 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 232 mm, Gewicht: 462 g
Reihe: Ökonomik der Kooperation (Reihe wurde eingestellt)
ISBN: 978-3-16-148601-2
Verlag: Mohr Siebeck
Zielgruppe
Economists (interfirm cooperation, organization, business formation, management, institutional economics, computer science for business), corresponding institutes and libraries.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Mikroökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Betriebswirtschaft: Theorie & Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftswissenschaften: Allgemeines
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensorganisation & Entwicklungsstrategien
Weitere Infos & Material
Foreword
1. The Rationale for interfirm networks
Oliver Williamson: Networks - Organizational Solutions to future challenges - Thomas Straubhaar: Globalization and cooperative business strategies - Jacques Santer: The Cooperative Initiative: A Constituting Element of the European Economy
2. The formation of interfirm networks
Thomas Malone: The IT-Shaped Organization - Arnold Picot: Characteristics of virtual networks - Stefan Klein: The Cooperatives' Advantage: Stabilizing in a Changing World
3. Governance structures in interfirm networks
Marco Becht: The Importance of Good Governance - Theresia Theurl: Between Corporate and Cooperative Governance - Helmut Dietl: Cooperative Net Governance: Organizing professional sports leagues
4. Managing the boundaries in interfirm networks
Jörg Sydow: Forming and Managing networks - Tage Skjoett-Larsen: Problems of Creating Inter-Organizational Value Chains - Holger Kern: Slicing the Value Chain - Retail banking in the 21st century