Volume 2: External Relationships
Buch, Englisch, 288 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 218 mm, Gewicht: 4679 g
ISBN: 978-1-137-43926-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This two-volume work explores the management of religious and faith-based organizations. Each chapter offers a discussion of the earliest Christian organizations based on New Testament evidence; a study of managing faith-based organizations; and an exploration of secular management theory in relation to the management of faith-based organizations.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Religionssoziologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Geisteswissenschaften Christentum, Christliche Theologie Christentum/Christliche Theologie Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management
- Wirtschaftswissenschaften Wirtschaftssektoren & Branchen Non-Profit-Organisationen, Verbände
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
Weitere Infos & Material
9. Managing Denominations 10. Managing Faith-based and Mission Organizations 11. Managing Ecumenical and Multifaith Activity 12. Managing Relationships with Secular Institutions 13. Managing the Pursuit of Welfare and Social Justice 14. Managing in New and Changing Communities 15. Today's Challenges