Tsung / Zhang | Bilingual Education and Minority Language Maintenance in China | Buch | 978-3-030-03453-5 | sack.de

Buch, Englisch, Band 31, 165 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Multilingual Education

Tsung / Zhang

Bilingual Education and Minority Language Maintenance in China

The Role of Schools in Saving the Yi Language

Buch, Englisch, Band 31, 165 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 448 g

Reihe: Multilingual Education

ISBN: 978-3-030-03453-5
Verlag: Springer International Publishing


This book looks closely at Yi bilingual education practice in the southwest of China from an educationalist’s perspective and, in doing so, provides an insight toward our understanding of minority language maintenance and bilingual education implementation in China. The book provides an overview on the Yi people since 1949, their history, society, culture, customs and languages. Adopting the theory of language ecology, data was collected among different Yi groups and case studies were focused on Yi bilingual schools. By looking into the application of the Chinese government’s multilingual language and education policy over the last 30 years with its underlying language ideology and practices the book reveals the de facto language policy by analyzing the language management at school level, the linguistic landscape around the Yi community, as well as the language attitude and cultural identities held by present Yi students, teachers and parents. The book is relevant for anyone looking to more deeply understand bilingual education and language maintenance in today’s global context.
Tsung / Zhang Bilingual Education and Minority Language Maintenance in China jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1. Introduction.- 2. Creating the Yi: History, Society, and Languages.- 3. Case Study of a Yi-Han Bilingual School in Liangshan.- 4. Case Studies of the Sani Yi in Yunnan.- 5. Language Attitudes and Ethnic Identity of the Present-Day Yi.- 6. Language Used in Public Spaces.- 7. Bilingual Education and Minority Languages in China: Prospects and Challenges.


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.