Underwood / Farrington-Flint | Learning and the E-Generation | E-Book | sack.de
E-Book

E-Book, Englisch, 232 Seiten, E-Book

Underwood / Farrington-Flint Learning and the E-Generation


1. Auflage 2014
ISBN: 978-1-118-89756-0
Verlag: John Wiley & Sons
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)

E-Book, Englisch, 232 Seiten, E-Book

ISBN: 978-1-118-89756-0
Verlag: John Wiley & Sons
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)



Learning and the E-Generation examines the impact of newand emerging digital technologies--from computers and tabletsto social media and video games--on learners in formal andinformal settings.
* Assesses the psychological factors at play, including social,cognitive, and behavioral characteristics that are influenced byexposure to technology
* Addresses the risks and benefits of 21st centurydigital technology on children and young adults
* Written by two experts in the field who draw on the latestresearch and practice from psychology, neuroscience, andeducation
* Discusses the potential of technology to make the learningprocess more authentic and engaging, as well as the obstacles whichcan prevent this from happening effectively

Underwood / Farrington-Flint Learning and the E-Generation jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Jean D. M. Underwood is Professor Emeritus of Psychology atNottingham Trent University, UK. She has published extensively onthe effects of technology identifying the cognitive and socialfactors that facilitate and inhibit effective learning with andthrough digital technologies. She is the co-editor of severalbooks, including Learning Through Digital Technologies(2007) and Integrated Learning Systems: Potential intoPractice (1997).
Lee Farrington-Flint is Lecturer in Developmental Psychology atthe Centre for Research in Education & Educational Technologyat The Open University, UK. He has published on the topic ofearly language and literacy skills and early arithmeticdevelopment, and the role of digital technology on children'scommunication and learning. His work has appearedin the Journal of Research in Reading, British Journal ofDevelopmental Psychology, and Educational Psychology,among other top journals.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.