Buch, Englisch, 277 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 396 g
Creative Approaches for Researching Business, Organisation and Humanities
Buch, Englisch, 277 Seiten, Paperback, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 396 g
Reihe: Palgrave Studies in Business, Arts and Humanities
ISBN: 978-3-030-33071-2
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaften: Forschung und Information Forschungsmethodik, Wissenschaftliche Ausstattung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Organisationstheorie, Organisationssoziologie, Organisationspsychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein Empirische Sozialforschung, Statistik
Weitere Infos & Material
1. Using arts-based methods of research: a critical introduction to the development of arts-based research methods.- 2. Drawing out emotion in organisational life.- 3. Designing dance into qualitative research.- 4. Researching and learning through pocket-film making.- 5. Food as an arts-based method for understanding organisational life.- 6. The ways of the hand: Knitting and handicraft as a method of research.- 7. Life in letters – a method of qualitative inquiry.- 8. A poetic approach to researching silence on organisations.- 9. Using Instagram in participant-led field studies.