Vogel | Educational Alternatives for Students with Learning Disabilities | Buch | 978-1-4613-9170-8 | sack.de

Buch, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g

Vogel

Educational Alternatives for Students with Learning Disabilities


Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 1992
ISBN: 978-1-4613-9170-8
Verlag: Springer

Buch, Englisch, 228 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 388 g

ISBN: 978-1-4613-9170-8
Verlag: Springer


Educational Alternatives for Students with Learning Disabilities responds to the pressing need to provide teachers of learning-disabled students with practical knowledge regarding state-of-the-art intervention strat- egies. This book provides examples of validated alternative educational practices which avoid the pitfalls and stigmatizing effects on students of older models of intervention. The new practices aim to maximize teaching effectiveness and to assist the learning disabled in achieving their potential. The intervention strategies described in this book have the power to enhance the efforts of all concerned.
Vogel Educational Alternatives for Students with Learning Disabilities jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Oral Language.- 1 Preschool Language Intervention in the Classroom: Rationale and Organizational Structure.- 2 Linguistic Transitions in Children and Adolescents with Language Learning Disabilities: Characteristics and Training.- 2 Academic Skills Instruction.- 3 Beginning Reading Instruction for Reading Disabled and At-Risk Students.- 4 Cognitive Strategy Instruction in Written Language for Learning Disabled Students.- 5 Effective Interventions: Using Both Hemispheres in Math.- 3 On the Cutting Edge.- 6 In the Spirit of Strategies Instruction: Cognitive and Metacognitive Aspects of the Strategies Intervention Model.- 7 Using Computers to Assist in Reading Instruction for Children with Learning Disabilities.- 8 Social Interventions for Students with Learning Disabilities: Towards a Broader Perspective.- 9 The Gifted/Learning Disabled: An Oxymoron?.- Author Index.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.