Buch, Englisch, 123 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 308 g
Buch, Englisch, 123 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 308 g
Reihe: Palgrave Studies in Cyberpsychology
ISBN: 978-1-137-43166-0
Verlag: Palgrave MacMillan UK
This concise volume presents for the first time a coherent and detailed account of why we experience feelings of being present in the physical world and in computer-mediated environments, why we often don't, and why it matters - for design, psychotherapy, tool use and social creativity amongst other practical applications.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Moderne Philosophische Disziplinen Philosophie des Geistes, Neurophilosophie
- Mathematik | Informatik EDV | Informatik Informatik Mensch-Maschine-Interaktion
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Kognitionspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Differentielle Psychologie, Persönlichkeitspsychologie
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Sozialpsychologie
Weitere Infos & Material
1. The Importance of Feeling Present 2. The Layers of Presence 3. Presence as the Link between Intention and Action 4. Presence, Digital Tools and the Body 5. The Designed Presence of the Individual 6. Presence in Social Environments 7. Conclusions