E-Book, Englisch, 288 Seiten
Whitler Positioning for Advantage
1. Auflage 2021
ISBN: 978-0-231-54811-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark
Techniques and Strategies to Grow Brand Value
E-Book, Englisch, 288 Seiten
ISBN: 978-0-231-54811-3
Verlag: De Gruyter
Format: EPUB
Kopierschutz: 6 - ePub Watermark
Positioning for Advantage is a comprehensive how-to guide for creating, building, and executing effective brand strategies. Kimberly A. Whitler identifies essential marketing strategy techniques and moves through the major stages of positioning a brand to achieve in-market advantage.
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Strategisches Management
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management E-Commerce, E-Business, E-Marketing
- Geisteswissenschaften Design Typographie, Illustrationskunst, Werbegraphik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Werbung
Weitere Infos & Material
Acknowledgments
Introduction and Organizing Framework
1. The Marketing Impact Framework
Marketing Strategy Tools
2. The Positioning Concept
3. The Brand Essence Statement
4. Strategy Mapping Methods
Bridging Tools—From Strategy to Implementation
5. The Strategic Marketing Plan
6. The Creative Brief
Marketing Plan Tools
7. The Marketing Technology Blueprint
8. Key Opinion Leader and Influencer Mapping
9. Brand Measurement Methods
Pulling It Together
10. Activating the Tools through Practice and Implementation
Notes
Index