Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4238 g
The Case of Interactive Whiteboards for EFL in French Schools
Buch, Englisch, 235 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 4238 g
Reihe: New Language Learning and Teaching Environments
ISBN: 978-1-137-47033-1
Verlag: Springer Nature Singapore
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik E-Learning, Bildungstechnologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
Weitere Infos & Material
Introduction PART I: RESEARCHING INNOVATIVE LANGUAGE TEACHING 1. Innovation in Language Teaching: Pedagogical and Technological Dimensions 2. Collaborative Action Research and Communities of Practice PART II: TEACHER BELIEFS: RESEARCHING VIEWS AND SUPPORTING CHANGE 3. Techno-pedagogical Choices in IWB-mediated Teaching Activities 4. Explaining Innovative Experimentation: Teacher Beliefs, Goals and Competences PART III: LEARNING TO IMPLEMENT INNOVATION: STAGES OF DEVELOPMENT 5. Starting Out - Early Stages of Technology Integration 6. Gaining Confidence - Developing a Technical Repertoire 7. Moving Forward - Towards Innovative Practice 8. Developmental Dimensions of Innovation Conclusion