Stories of Disturbance and Learning Opportunities in Teacher Education
Buch, Englisch, 210 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 347 g
ISBN: 978-3-030-58436-8
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Lehrerausbildung
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Naturwissenschaften, Mathematik (Unterricht & Didaktik)
Weitere Infos & Material
Chapter 1. Disturbance as a driving force.- Chapter 2. A fictional dialogue on infinitude of primes.- Chapter 3. Encounters with Euclidean propositions.- Chapter 4. Stories on problem-solving instruction.- Chapter 5. Encounters with Cardano’s method.- Chapter 6. Synthesizing exception-barring and what-if-not: If not, what yes?.- Chapter 7. From “obviously wrong” methods to surprisingly correct answers.