Buch, Englisch, 167 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 358 g
Higher Education, Coloniality and Ecological Damage
Buch, Englisch, 167 Seiten, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 358 g
Reihe: Palgrave Critical University Studies
ISBN: 978-3-031-34995-9
Verlag: Springer International Publishing
This book uses the overlapping approaches of political care ethics and feminist posthumanism as a lens to focus on the notions of privileged irresponsibility, responsibility and response-ability within the context of higher education and as it pertains to the issues of colonialism/decolonisation, pandemics and the climate crisis. The book will appeal to scholars in the field of higher education as well as to those in several other fields, such as ecology, gender studies, sociology, philosophy, and political science.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Geisteswissenschaften Philosophie Sozialphilosophie, Politische Philosophie
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Kolonialgeschichte, Geschichte des Imperialismus
- Sozialwissenschaften Politikwissenschaft Regierungspolitik Innen-, Bildungs- und Bevölkerungspolitik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem Bildungspolitik, Bildungsreform
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Soziologie, Bildungssoziologie
Weitere Infos & Material
Chapter One Introduction.- Chapter Two Responsibility.- Chapter Three Privileged Irresponsibility.- Chapter Four Response-ability.- Chapter Five Coloniality.- Chapter Six Ecological Catastrophe.- Chapter Seven Conclusion