Insights from aesthetics, fashion and history
Buch, Englisch, 219 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 298 g
ISBN: 978-1-349-44663-6
Verlag: Palgrave Macmillan UK
From Chinese Brand Culture to Global Brands examines branding from the Chinese perspective, and predicts that China's greatest brands are poised for global dominance.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Internationales Management
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmenskommunikation
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Marketing
Weitere Infos & Material
Introduction - Chinese Branding in the Global Market Place 1. Global Branding, Fashion Sytems, and Historical Culture 2. Jay Chou, Pop Star: Chinese Aesthetics and Contemporary Trends 3. The 2008 Beijing Olympics Opening Ceremony: Branding China for the World 4. Shanghai Tang: A Chinese Luxury Brand with Global Ambitions 5. From Chinese Brand Culture to Global Brands