Buch, Englisch, 337 Seiten, Großformatiges Paperback. Klappenbroschur, Format (B × H): 160 mm x 230 mm, Gewicht: 538 g
Buch, Englisch, 337 Seiten, Großformatiges Paperback. Klappenbroschur, Format (B × H): 160 mm x 230 mm, Gewicht: 538 g
Reihe: The Alexandra Lajoux corporate governance series
ISBN: 978-3-11-067040-0
Verlag: De Gruyter
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Nachhaltigkeit
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Unternehmensorganisation, Corporate Responsibility Unternehmenskultur, Corporate Governance
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltschutz, Umwelterhaltung
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Management: Führung & Motivation
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Umweltökonomie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Internationale Wirtschaft Entwicklungsökonomie & Emerging Markets
- Naturwissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften Biowissenschaften, Biologie: Sachbuch, Naturführer
Weitere Infos & Material
Introduction Part 1: Expanding Corporate Governance's Remit Changing definitions and expectations Five Corporate Governance contexts Family capitalism State capitalism Managerial capitalism Shareholder capitalism Stakeholder capitalism Part 2: Corporate Governance's Sustainability Challenges Environmental Sustainability Moving to a circular economy Climate change Conservation Economic Sustainability Achieving inclusive growth Tackling inequality Harnessing diversity Employment Sustainability Globalization Automation Artificial Intelligence Unsuitable education Social Sustainability Being a responsible citizen Bridging cultures Taming social media Part 3: Preventing a Political Tragedy of the Commons Investing in People Improving Processes Focusing on Reputation Operating in a Post-Truth World Conclusions