Liebe Besucherinnen und Besucher,
heute ab 15 Uhr feiern wir unser Sommerfest und sind daher nicht erreichbar. Ab morgen sind wir wieder wie gewohnt für Sie da. Wir bitten um Ihr Verständnis – Ihr Team von Sack Fachmedien
Towards a New Vision for Action Research
Buch, Englisch, 312 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 3988 g
ISBN: 978-1-349-49809-3
Verlag: Palgrave Macmillan UK
By integrating neuroscience and social science, this book introduces a bold new vision of Participatory Action Learning and Action Research (PALAR). The authors explain and enhance the art of action research through PALAR as a philosophy, methodology and theory of learning and as a facilitation process for professional learning and social justice.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Bildungssystem
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Universitäten, Hochschulen
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Entwicklungspsychologie Pädagogische Psychologie
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Soziologie Allgemein
- Sozialwissenschaften Psychologie Allgemeine Psychologie Biologische Psychologie, Neuropsychologie
Weitere Infos & Material
PART I: PROFESSIONAL LEARNING THROUGH CRITICAL REFLECTION 1. Conceptual Framework 2. Professional Learning 3. Critical Reflection 4. Action Research PART II: CASE STUDIES IN HIGHER EDUCATION AND COMMUNITIES 5. Professional Learning with Academics: Case Studies from South Africa 6. Professional Learning with Community Leaders: Case Studies from Six African Countries 7. Professional Learning through University-Community Partnerships in Australia PART III: IMPLICATIONS AND CONCLUSIONS 8. Professional Learning through an Action Research Thesis 9. Conclusions and Critical Reflections