Buch, Englisch, 346 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 588 g
Critical Pedagogies and Classroom Strategies
Buch, Englisch, 346 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 153 mm x 216 mm, Gewicht: 588 g
ISBN: 978-3-030-25392-9
Verlag: Springer International Publishing
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Medienwissenschaften
- Sozialwissenschaften Pädagogik Pädagogik Philosophie der Erziehung, Bildungstheorie
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Kulturwissenschaften
- Sozialwissenschaften Medien- und Kommunikationswissenschaften Kommunikationswissenschaften
- Interdisziplinäres Wissenschaften Wissenschaft und Gesellschaft | Kulturwissenschaften Populärkultur
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Allgemeine Didaktik Hochschuldidaktik
Weitere Infos & Material
1. Editorial Introduction; Jaafar Aksikas, Sean Johnson Andrews, and Donald Hedrick2. Introduction: Practicing Cultural Studies Now; Lawrence Grossberg3. Teaching Media Studies and/as Cultural Studies; Toby Miller4. Cultural Studies in Practice: The Question of Methodology in Cultural Studies; Jaafar Aksikas5. Teaching Marxist Cultural Theory On-line; Ron Strickland6. The Ethical Turn in Studies of Supervision: A View From Cultural Studies; Liam Grealy and Timothy Laurie7. Into the Factory; Pablo Andrés Castagno8. Public Pedagogy and Private Programs: Practicing Cultural Studies in Neoliberal Adult Education; R. Gabriel Dor 9. Cultural Studies and (Un)Critical Pedagogies: From New Times to Hard Times; Lisa B. Y. Calvente, Mark Hayward, Joshua Smicker, and Sindhu Zagoren10. Critical (Race) Pedagogy and the ‘Neoliberal Arts’ in Walker’s Wisconsin; Pia Møller11. Teaching Cultural Studies in the Undergraduate Curriculum; Jaafar Aksikas and Sean Johnson Andrews12. Concepts as Metaphors: Cultural Studies as a Writing Practice; Donald Hedrick13. On the Impossibility of Teaching Cultural Studies; Gil Rodman14. No Safe Spaces: Feminism and Queer Studies in the Classroom; Jodi Davis-Pacheco15. On Feminist Cultural Studies: A Feminist’s Reflections on Teaching Cultural Studies, Ann Hetzel Gunkel