Amsel / Byrnes | Language, Literacy, and Cognitive Development | Buch | 978-0-8058-3494-9 | www.sack.de

Buch, Englisch, 282 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 566 g

Reihe: Jean Piaget Symposia Series

Amsel / Byrnes

Language, Literacy, and Cognitive Development

The Development and Consequences of Symbolic Communication
Erscheinungsjahr 2002
ISBN: 978-0-8058-3494-9
Verlag: Psychology Press

The Development and Consequences of Symbolic Communication

Buch, Englisch, 282 Seiten, Format (B × H): 157 mm x 235 mm, Gewicht: 566 g

Reihe: Jean Piaget Symposia Series

ISBN: 978-0-8058-3494-9
Verlag: Psychology Press


Language, Literacy, and Cognitive Development addresses the impact of language and literacy on cognitive development.

Top researchers examine the cognitive significance of the growth in children's ability to express themselves symbolically, whether that involves communicating linguistically, mathematically, logically, or through some other symbol system expressed in speech, gesture, notations, or some other means.

The book contributes to refining and answering questions regarding the nature, origin, and development of symbolic communication in all its forms, and their consequences for the cognitive development of the younger child at home and the older child at school.

Amsel / Byrnes Language, Literacy, and Cognitive Development jetzt bestellen!

Weitere Infos & Material


Contents: Preface. Part I: Introduction. E.K. Scholnick, Language, Literacy, and Thought: Forming a Partnership. Part II: Verbal and Gestural Communication and Cognitive Development. K. Nelson, L.K. Shaw, Developing a Socially Shared Symbolic System. N. Budwig, A Developmental-Functionalist Approach to Mental State Talk. D. Gentner, J. Loewenstein, Relational Language and Relational Thought. S. Goldin-Meadow, From Thought to Hand: Structured and Unstructured Communication Outside of Conventional Language. Part III: Notational Systems and Cognitive Development. D.R. Olson, What Writing Does to the Mind. R. Lehrer, L. Schauble, Symbolic Communication in Mathematics and Science: Co-Constituting Inscription and Thought. C. Dauite, Social Relational Knowing in Writing Development. Part IV: Conclusion. E. Amsel, J.P. Byrnes, Symbolic Communication and Cognitive Development: Conclusions and Prospects.


Eric Amsel, James P. Byrnes



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.