Anderson | Echo and Meaning on Early Modern English Stages | Buch | 978-3-319-88522-3 | sack.de

Buch, Englisch, 123 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 1856 g

Reihe: Palgrave Studies in Music and Literature

Anderson

Echo and Meaning on Early Modern English Stages


Softcover Nachdruck of the original 1. Auflage 2018
ISBN: 978-3-319-88522-3
Verlag: Palgrave Macmillan

Buch, Englisch, 123 Seiten, Previously published in hardcover, Format (B × H): 148 mm x 210 mm, Gewicht: 1856 g

Reihe: Palgrave Studies in Music and Literature

ISBN: 978-3-319-88522-3
Verlag: Palgrave Macmillan


This book examines the trope of echo in early modern literature and drama, exploring the musical, sonic, and verbal effects generated by forms of repetition on stage and in print. Focusing on examples where Echo herself appears as a character, this study shows how echoic techniques permeated literary, dramatic, and musical performance in the period, and puts forward echo as a model for engaging with sounds and texts from the past. Starting with sixteenth century translations of myths of Echo from Ovid and Longus, the book moves through the uses of echo in Elizabethan progress entertainments, commercial and court drama, Jacobean court masques, and prose romance. It places the work of well-known dramatists, such as Ben Jonson and John Webster, in the context of broader cultures of performance. The book will be of interest to scholars and students of early modern drama, music, and dance.

Anderson Echo and Meaning on Early Modern English Stages jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research


Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


1 Introduction: Echo and Meaning.- 2 Sounds and Precedent in Elizabethan Progress Entertainments.- 3 Echo and Drama: Cynthia’s Revels (1601).- 4 Echo, Dance, and Song in Jacobean Masques.- 5 Conclusion: Disenchanted Echoes in The Duchess of Malfi and The Countess of Montgomery's Urania.


Susan L. Anderson is Principal Lecturer in English at Sheffield Hallam University. She has published widely on on interdisciplinary approaches to a range of early modern performance genres. Her research also examines disability and representations of difference in Shakespearean drama. She is a trustee of the British Shakespeare Association. 



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.