E-Book, Englisch, Band 12, 248 Seiten
Arreguín-Anderson / Alanís Translingual Partners in Early Childhood Elementary-Education
1. Auflage 2019
ISBN: 978-1-4331-6465-1
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Pedagogies on Linguistic and Cognitive Engagement
E-Book, Englisch, Band 12, 248 Seiten
Reihe: Critical Studies of Latinxs in the Americas
ISBN: 978-1-4331-6465-1
Verlag: Peter Lang
Format: EPUB
Kopierschutz: Adobe DRM (»Systemvoraussetzungen)
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Soziolinguistik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Unterrichtsmaterialien
- Geisteswissenschaften Sprachwissenschaft Fremdsprachenerwerb und -didaktik
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Kindergarten & Vorschule
- Sozialwissenschaften Pädagogik Lehrerausbildung, Unterricht & Didaktik Methoden des Lehrens und Lernens
- Sozialwissenschaften Pädagogik Teildisziplinen der Pädagogik Vorschul- und Kindergartenpädagogik
Weitere Infos & Material
List of Figures – List of Tables – List of Appendices – Ofelia García:Foreword: Partnering Young Children and Opening Up Linguistic Freedom Spaces – María G. Arreguín-Anderson/Iliana Alanís:Preface – Acknowledgments – Opening Spaces for Translingual Partners’ Voices – The Power of Translingual Partners in Early Childhood Classrooms: A Research Synthesis – A View into Mrs. Dion’s Kindergarten Dual Language Classroom – Translingual Pedagogy: A Window into Mrs. Martin’s Second Grade Dual Language Classroom – Using Translingual Partners: Considerations and Guidelines – Translingual Partners: Enhancing Collaborative Learning – Accountability and Assessment – A Holistic Perspective of Translingual Partnerships: An Examination of Cultural Wealth.