Aydintan / Edler / Graybill | Gegliederte Zeit | Buch | 978-3-487-15891-4 | sack.de

Buch, Englisch, Deutsch, 556 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1223 g

Reihe: GMTH proceedings

Aydintan / Edler / Graybill

Gegliederte Zeit

15. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie Berlin 2015.
2020
ISBN: 978-3-487-15891-4
Verlag: Georg Olms Verlag

15. Jahreskongress der Gesellschaft für Musiktheorie Berlin 2015.

Buch, Englisch, Deutsch, 556 Seiten, Format (B × H): 170 mm x 240 mm, Gewicht: 1223 g

Reihe: GMTH proceedings

ISBN: 978-3-487-15891-4
Verlag: Georg Olms Verlag


Contents: Kaiser: From Sequence to Cadenza. On the history of the development of punctuation in sonata music Jeßulat: Urchoräle Bahr: Das Vorspiel zu den Meistersingern, 3. Akt, und Bachs Fuga in g, BWV 861 Chernova: Die fünfte Klaviersonate op. 53 (1907) - das letzte 'tonale' Werk Skrjabins? Schreiber: Contemporary composers and the repertoire of the Viennese classics Habryka: The influence of canon models on fundamental progressions Hardt: Vivaldi and the building block principle Sprick: Reflections on the opening turn of Bach's Suite for Violoncello solo, BWV 1011 Reichel: Dramaturgical and harmonic contrapuntal timing in Mozart's stage works Venegas: The Bruckner Challenge: The Third Symphony's Slow Movement(s) Komatovic: Exemplary Investigations of Late Tonal Phenomena in the Works of César Franck Reutter: 'Alla napolitana' oder Abschiedsgestus. A ›Satzmodell‹ in Stravinsky? Holm: The shaping of time in the art of interpretation by Wilhelm Furtwängler Žuvela: The 'golden section' and the Fibonacci sequence as patterns of time division in 20th century music Olive: Temporal dimensions and expressive processes in Pierrot Lunaire of Arnold Schoenberg Schmidt: Polyphony or counterpoint Dreps: Theme with variables. On the Phenomenology of Jazz Composition and Musical Analysis Temes: Bending the Arrow of Time. Ligeti's Ametric Clocks Knowles: Meter and Memory in George Crumb's Dream Images from Makrokosmos Volume 1 Andreatta: On Two Computational Models of the Pitch-Rhythm Correspondence: A Focus on Milton Babbitt's and Iannis Xenakis's Theoretical Constructions Barthel-Calvet: Categories of Rhythmic Organisation in Xenakian Textures Poller: Macro- und Mikrozeit. On the Temporality of Contemporary Music Gatz: On the Articulation of Time in Chaya Czernowin's Ensemble Piece Lovesong Farolfi: Modernism in the Writings of Pierre Boulez, 1948-1952 Hyun Kim: Rhythm as an Experienced Phenomenon Foot: The Musical Work-Whole - a Purely Theoretical Construct? Jerrold Levinson's Music in the Moment Pawlowska: Narrative and Time in Music: A Few Insights Zenkin: Time as the Material and Idea of Music Polak: Non-Isochronous Meter Is Not Irregular: A Review of Theory and Evidence Goldberg: Timing of Unequal Beats in Bulgarian Drumming Holzapfel: A Corpus Study on Rhythmic Modes in Turkish Makam Music and Their Interaction with Meter Guillot: Multi-level Anisochrony in Afro-Brazilian music London: Response to Goldberg, Holzapfel, and Guillot Maschke: From Leonin and Perotin to the 'Death of the Author'.
Current Notre Dame Research Sprau: On the Realisation of Linguistic Accent Patterns in Settings of Latin Poetry Bassani: On the History of Interpretation of Loewe's The Clock since the Beginnings of Sound Recording Grabow: Vogler's Theory of Modulation in Current Theory Teaching Mooiman: Commonplacing: On Historically Inspired Improvisation and Music Theory Winter: Grund-, Sext-, Sext-, Grund-. Ein Vergleich von oktavregelähnlichen Systemen vor 1716 Graybill: Drawing Inspiration from Europe: A Three-Pronged Approach to Keyboard Pedagogy.

Aydintan / Edler / Graybill Gegliederte Zeit jetzt bestellen!


Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.