Becker | Accounting for Tastes | Buch | 978-0-674-54357-7 | www.sack.de

Buch, Englisch, 292 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 234 mm, Gewicht: 381 g

Becker

Accounting for Tastes


Revised
ISBN: 978-0-674-54357-7
Verlag: HARVARD UNIV PR

Buch, Englisch, 292 Seiten, Format (B × H): 162 mm x 234 mm, Gewicht: 381 g

ISBN: 978-0-674-54357-7
Verlag: HARVARD UNIV PR


Economists generally accept as a given the old adage that there’s no accounting for tastes. Nobel Laureate Gary Becker disagrees, and in this lively new collection he confronts the problem of preferences and values: how they are formed and how they affect our behavior. He argues that past experiences and social influences form two basic capital stocks: personal and social. He then applies these concepts to assessing the effects of advertising, the power of peer pressure, the nature of addiction, and the function of habits. This framework promises to illuminate many other realms of social life previously considered off-limits by economists.

Becker Accounting for Tastes jetzt bestellen!

Autoren/Hrsg.


Weitere Infos & Material


Becker, Gary S.
Gary S. Becker was University Professor of Economics and Sociology at the University of Chicago. In 1992, he was awarded the Nobel Prize in Economics.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.