Buch, Englisch, Band 86, 445 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1830 g
Reihe: International Series in Operations Research & Management Science
Stepping stones for the analyst
Buch, Englisch, Band 86, 445 Seiten, HC runder Rücken kaschiert, Format (B × H): 160 mm x 241 mm, Gewicht: 1830 g
Reihe: International Series in Operations Research & Management Science
ISBN: 978-0-387-31098-5
Verlag: Springer US
Our earlier companion volume, Evaluation and Decision Models, heavily criticised formal models but also argued that they could be useful. On the other hand, Evaluation and Decision Models with Multiple Criteria is a guide aimed at helping the analyst to choose a model and use it consistently. We propose a sound analysis of techniques and our presentation can be extended to most decision and evaluation models as a "decision aiding methodology".
This volume is intended for the enlightened practitioner, for anyone who uses decision or evaluation models---for research or for applications---and is willing to question his practice, to have a deeper understanding of what he does.
Zielgruppe
Professional/practitioner
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Ökonometrie
- Wirtschaftswissenschaften Volkswirtschaftslehre Volkswirtschaftslehre Allgemein Wirtschaftstheorie, Wirtschaftsphilosophie
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Wirtschaftsmathematik und -statistik
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Management Unternehmensführung
- Technische Wissenschaften Technik Allgemein Betriebswirtschaft für Ingenieure
- Wirtschaftswissenschaften Betriebswirtschaft Bereichsspezifisches Management Produktionsmanagement, Qualitätskontrolle
- Technische Wissenschaften Maschinenbau | Werkstoffkunde Produktionstechnik
Weitere Infos & Material
and Preview.- Problem Formulation and Structuring: The Decision Aiding Process.- Numbers and Preferences.- Aggregation-Overture.- Aggregation Procedures.- Multi-Dimensional Preference Models.- Making Recommendation.- Conclusion and Perspectives.