Buch, Englisch, 115 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 219 g
Partnerships for Positive Youth Development
Buch, Englisch, 115 Seiten, Paperback, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 219 g
Reihe: Prevention in Practice Library
ISBN: 978-0-306-46413-3
Verlag: Springer US
In response, the past decade has seen unparalleled proliferation of planned mentoring initiatives. Across Ages, the multi-faceted and multigenerational intervention described in this volume, uses older adult volunteers as mentors for young people. By acting as advocates, challengers, nurturers, role models and friends, older mentors help children develop the awareness, self-confidence, and skills they need to overcome overwhelming obstacles.
Across Ages is cost-effective and feasible even where resources are fairly limited. Although designed as a school-based model, this program can easily be adopted to other settings. Each of the four major program components - mentoring, community service, `life skills' instruction, and family support - is described in step-by-step detail.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychotherapie / Klinische Psychologie
- Sozialwissenschaften Pädagogik Schulen, Schulleitung Schulleitung, Schulentwicklung
- Sozialwissenschaften Psychologie Psychologische Disziplinen Umwelt-, Konsum- und Werbepsychologie
- Geowissenschaften Umweltwissenschaften Umweltsoziologie, Umweltpsychologie, Umweltethik
- Sozialwissenschaften Soziologie | Soziale Arbeit Spezielle Soziologie Umweltsoziologie
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Präventivmedizin, Gesundheitsförderung, Medizinisches Screening
- Medizin | Veterinärmedizin Medizin | Public Health | Pharmazie | Zahnmedizin Medizin, Gesundheitswesen Public Health, Gesundheitsmanagement, Gesundheitsökonomie, Gesundheitspolitik
Weitere Infos & Material
1. The Voices of Across Ages.- 2. A Theoretical Perspective.- 3. An Implementation Blueprint.- 4. Lessons Learned.- 5. Where Do We Go from Here?.- 6. Conclusion.- References.