Bressoud / Törner / Ghedamsi | Teaching and Learning of Calculus | Buch | 978-3-319-32974-1 | sack.de

Buch, Englisch, 37 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 90 g

Reihe: ICME-13 Topical Surveys

Bressoud / Törner / Ghedamsi

Teaching and Learning of Calculus


1. Auflage 2016
ISBN: 978-3-319-32974-1
Verlag: Springer International Publishing

Buch, Englisch, 37 Seiten, Format (B × H): 155 mm x 235 mm, Gewicht: 90 g

Reihe: ICME-13 Topical Surveys

ISBN: 978-3-319-32974-1
Verlag: Springer International Publishing


This survey focuses on the main trends in the field of calculus education. Despite their variety, the findings reveal a cornerstone issue that is strongly linked to the formalism of calculus concepts and to the difficulties it generates in the learning and teaching process. As a complement to the main text, an extended bibliography with some of the most important references on this topic is included. Since the diversity of the research in the field makes it difficult to produce an exhaustive state-of-the-art summary, the authors discuss recent developments that go beyond this survey and put forward new research questions.

Bressoud / Törner / Ghedamsi Teaching and Learning of Calculus jetzt bestellen!

Zielgruppe


Research

Weitere Infos & Material


Main Topics You Can Find in this “ICME-13 Topical Survey”.- Introduction.- Survey on the State-of-the-art.- Summary and Looking Ahead.



Ihre Fragen, Wünsche oder Anmerkungen
Vorname*
Nachname*
Ihre E-Mail-Adresse*
Kundennr.
Ihre Nachricht*
Lediglich mit * gekennzeichnete Felder sind Pflichtfelder.
Wenn Sie die im Kontaktformular eingegebenen Daten durch Klick auf den nachfolgenden Button übersenden, erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Ihr Angaben für die Beantwortung Ihrer Anfrage verwenden. Selbstverständlich werden Ihre Daten vertraulich behandelt und nicht an Dritte weitergegeben. Sie können der Verwendung Ihrer Daten jederzeit widersprechen. Das Datenhandling bei Sack Fachmedien erklären wir Ihnen in unserer Datenschutzerklärung.