Buch, Englisch, 122 Seiten, Format (B × H): 140 mm x 216 mm, Gewicht: 2765 g
ISBN: 978-1-137-36332-9
Verlag: Palgrave MacMillan UK
The opening of the ports of Japan in 1859 brought a flood of Japanese craft products to the world marketplace. For ivory it was a golden age. This book examines the role that ivory and ivory carvers played in the expression of nationalism and the development of sculpture in the later nineteenth and early twentieth century.
Zielgruppe
Research
Autoren/Hrsg.
Fachgebiete
- Geisteswissenschaften Philosophie Ästhetik
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Weltgeschichte & Geschichte einzelner Länder und Gebietsräume Geschichte einzelner Länder Asiatische Geschichte
- Geisteswissenschaften Kunst Kunst, allgemein
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtliche Themen Mentalitäts- und Sozialgeschichte
- Geisteswissenschaften Geschichtswissenschaft Geschichtswissenschaft Allgemein
Weitere Infos & Material
Preface 1. Art, Ivory and the Meiji Period: An Introduction 2. The Curiosity Shop: The Forces of Capitalism 3. Transformations of the Craftsman 4. Individualism, Orthodoxy and the Evolution of Ivory Carving as Sculpture 5. Ivory after Meiji: A Conclusion